Han-SoloMedlem sedan jan. 2001290 inlägg Hej!
Sitter och retar mig på ett problem, för tillfället hävdar jag att det är en bugg... men så är det fredag eftermiddag också, så jag är väl inte som allra mest skärpt. :bla
Jag har gjort en setup för ett program lagt till en extra checkbox-dialog där jag fråga: Skapa genväg på skrivbord. Checkboxen heter typ CHECKBOXA1. Sen för User's desktop - mappen så anger jag ett condition CHECKBOXA1=1 (ska även funka med bara CHECKBOXA1).
helt enligt
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/vsintro7/html/vbtskCreatingInstallerForYourApplication.asp
MEN... genvägen installeras oavsett vilken status checkboxen har vid installationen.
Någon som kan gissa vad jag missat!?
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg Funkar det inte med CHECKBOXA1 = True ?
Han-SoloMedlem sedan jan. 2001290 inlägg Nej inte det heller...
har testat
CHECKBOXA1==1
CHECKBOXA1==true
CHECKBOXA1==True
CHECKBOXA1=1
CHECKBOXA1=true
CHECKBOXA1=True
CHECKBOXA1
samt kvaduppel kollat namnet (CHECKBOXA1)
ÄR det en bugg?
Har någon av Er fått det att funka?
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg CHECKBOXA1.Checked = True
Han-SoloMedlem sedan jan. 2001290 inlägg nej inte det heller... Måste ju vara nån annan inställning. Enligt msdn ska det ju räcka med CHECKBOXA1
PMedlem sedan jan. 20012 204 inlägg ska det inte vara CHECKBOXA1 = Checked ?
Han-SoloMedlem sedan jan. 2001290 inlägg darn... ingen av ovan nämnda förlsag funkar för mig!
Någon som fått det att funka!? Blir smått galen ;)
Inte hittar jag nått med google som jag inte provat heller!
PMedlem sedan jan. 20012 204 inlägg Det är inte så att du gör ngt annat fel? Kör fel program, gammal version eller något?
Han-SoloMedlem sedan jan. 2001290 inlägg Hmmm... ja-a nått gör jag då fel... om ni få rdet att funka.
Att jag kör den senaste kompilationen kollar jag noga varje gång.