Jag tror nog inte jag är den enda som har fått klia de små grå när man tänkt gå över till ASP.NET från ASP.
Jag var påväg att ta de stora steget och gå över, men nej då, lilla Fredrik la svansen mellan benen och kröp tillbaka till den trygga miljön i ASP.
Men nu har de kommit till de tillfället när han måste ge sig över till det, delvis i alla fall!
Kan någon ge mig lite länkar, samt en bra förklaring på hur man använder sig av code-behind klasser? :)
Psst. Gärna länkar som handlar mycket om arbete mot databaser! Eftersom det är de som ligger i centrum för mig! :)
erkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg Prio nummer ett, lär dig det språket du ska använda bra, c# eller vb.net som exempel. Prio två, skaffa dig en utvecklingsmiljö, exempelvis visual studio.net, sen är det bara å köra igång quickstarten på https://www.asp.net
Lär dig objektbaserad programmering.
Det är det som är den stora skillnaden mellan språken om man bortser från syntaxen.
Nickemannen skrev:
Lär dig objektbaserad programmering.
Det är det som är den stora skillnaden mellan språken om man bortser från syntaxen.
Ja, såklart det är det!
Men den största skillnaden är nog att designen och affärslogiken skiljsåt så pass. och att givetvis syntaxen är helt åt skogen annorlunda jämfört med gamla hederliga ASP! :D
Objektbaserad programmering hittar jag i PHP 5 och Java. :)
Nåja, de tar sig! :)
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg
Fredde Mannen skrev:
Men den största skillnaden är nog att designen och affärslogiken skiljsåt så pass.
Inte nödvändigtvis, det finfint går att gröta samman dem ändå ;)