Vilken sida är det du får felmeddelandet på?
Jag får följande fel:
En sidan kan bara innehålla en Form-tagg på serversidan.
Beskrivning: Ett undantag som inte kunde hanteras inträffade när den aktuella webbegäran kördes. Mer information om felet och var i koden det uppstod finns i stackspårningen.
Undantagsinformation: System.Web.HttpException: En sidan kan bara innehålla en Form-tagg på serversidan.
Källfel:
Ett undantag som inte hanteras genererades vid körningen av den aktuella webbegäran. Information om undantagets ursprung och plats kan identifieras med undantagsstackspårningen nedan.
Stackspårning:
[HttpException (0x80004005): En sidan kan bara innehålla en Form-tagg på serversidan.]
System.Web.UI.Page.OnFormRender(HtmlTextWriter writer, String formUniqueID) +311
System.Web.UI.HtmlControls.HtmlForm.RenderChildren(HtmlTextWriter writer) +35
System.Web.UI.HtmlControls.HtmlForm.Render(HtmlTextWriter output) +262
System.Web.UI.Control.RenderControl(HtmlTextWriter writer) +243
System.Web.UI.Control.RenderChildren(HtmlTextWriter writer) +72
System.Web.UI.Control.Render(HtmlTextWriter writer) +7
System.Web.UI.Control.RenderControl(HtmlTextWriter writer) +243
System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain() +1929
jag vet med säkerhet att det inte finns mer än en form-tagg på min sida. Vet inte heller hur jag ska felsöka i detta, man får ju inte så mycket hjälp av felmeddelandet.
Någon som råkat ut för detta och vet vad felet är?
/r
Verkar som jag får felet när jag gör Response.Redirect("ny_sida.aspx", true);
Saken är den att jag vill att formulär där man registrerar sig och sen när det är validerat ska man få upp alla data som man matat in på en veifieringssida.
Så jag har sidan Register.aspx och Verify.aspx.
När man fyller i formuläret på Register.aspx så skickas men till Register.aspx som validerar alla data och när det är OK så gör jag Response.Redirekt("Verify.aspx", true) men det är då jag får fel med fler form-taggar.
Hur ska man lösa detta?
Testade att lägga till Response.Clear() för Response.Redirect men det hjälpte inte.