webForumDet fria alternativet

ByteFX MySQL problem

4 svar · 292 visningar · startad av wallabou

wallabouMedlem sedan apr. 200486 inlägg

Hej, jag använder ByteFx .net connector till .net och jag får lite då och då Följande fel: Unable to connect to any of the specified MySQL hosts
Jag vet inte riktigt vad det beror på och det kommer alltid på olika sidor. Har googlat som en tok men bara hittat andra som har samma problem aldrig någon lösning som har fungerat.

Edit: min anslutning är såhär:

MySqlConnection objConn = new MySqlConnection(@"Data Source=*******;Pooling=false;Database=********;User ID=******;Password=******;Persist Security Info=true");
lasseh79Medlem sedan jan. 200568 inlägg

Jag har haft samma problem en gång tidigare och då berodde det på att de hade ändrat adress på min mysqlserver utan att informera mig om det... Har det funkat för dig innan?

Det problemet beror med största sannolikhet på felaktiga inloggningsuppgifter..

wallabouMedlem sedan apr. 200486 inlägg

Felet verkar ha försvunnit var väl något med servern då..

maqeMedlem sedan dec. 2003824 inlägg

Jag har precis samma fel. Finns det nån lösning. Jag vet att jag inte har fel uppgifter och sånt, allt är korrekt men det fungerar inte endå?

maqeMedlem sedan dec. 2003824 inlägg

Ingen som har testat att köra med mysql som databas på en linuxmaskin med mono? Känns som att jag testat allt. Min connection ser ut såhär nu och ligger i web.config

<add key="connString" value="Database=dotnet;Data Source=(localhost):3306;User Id=maqe;Password=*****;pooling=false;" />

Får fortfarande samma felmeddelande. kan det vara så att man måste göra något med linuxmaskinen för att detta ska lira?

Genererad på 374 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb