ironheadMedlem sedan mars 20011 346 inlägg Hoy!
Jag försöker inkludera en "Outlook bar" som finns att skåda här i min codebehind sida.
Problemet är att den inte verkar köras. Hur ska man göra?
Såhär ser det ut nu:
Private Sub Page_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
Dim scriptString As String = "<script language=""JavaScript"" src=""crossbrowser.js"" type=""text/javascript""></script>"
scriptString += "<script language=""JavaScript"" src=""outlook.js"" type=""text/javascript""></script>"
scriptString += "<script>var o = new createOutlookBar('Bar',0,0,screenSize.width,screenSize.height,'#606060','white')"
scriptString += "var(p)"
scriptString += "p = new createPanel('p','Inställningar');"
scriptString += "p.addButton('icons/connect.gif','Surfa','alert(""Surfa dina sidor"")');"
scriptString += "p.addButton('icons/users.gif','Lösenord','alert(""Ändra lösenord"")');"
scriptString += "p.addButton('icons/controlpanel.gif','Kontrollpanel','alert(""Kontrollpanel för nånting"")');"
scriptString += "p.addButton('icons/info.gif','Information','alert(""Standard Information"")'); "
scriptString += "p.addButton('icons/help.gif','Hjälp','alert(""Hjälp för administratörer"")'); "
scriptString += "o.addPanel(p);"
scriptString += "o.draw();"
scriptString += "</script>"
If (Not Me.IsStartupScriptRegistered("Startup")) Then
Me.RegisterStartupScript("Startup", scriptString)
End If
End Sub
Vaför körs inte koden?
Testa detta
Private Sub Page_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
if not isposback then
'din kod
end if
end sub
ironheadMedlem sedan mars 20011 346 inlägg Spelar ingen roll...ingenting händer :(
Jag verkar inte heller kunna anropa mitt javascript från aspx-sidan med:
<body onLoad="resize_op5();" onResize="myOnResize();">
Ser man på "visa källa" i webbläsaren, så syns koden...men den verkar inte köras...?
Tillägg till ovanstående kod:
scriptString += "<script>"
scriptString += "function resize_op5() {"
scriptString += "if (bt.op5) {"
scriptString += "o.showPanel(o.aktPanel);"
scriptString += "var s = new createPageSize();"
scriptString += "if ((screenSize.width!=s.width) || (screenSize.height!=s.height)) {"
scriptString += "screenSize=new createPageSize();"
scriptString += "setTimeout(""o.resize(0,0,screenSize.width,screenSize.height)"",100);"
scriptString += "}"
scriptString += "setTimeout(""resize_op5()"",100);"
scriptString += "}"
scriptString += "}"
scriptString += "function myOnResize() {"
scriptString += "if (bt.ie4 || bt.ie5 || bt.ns5) {"
scriptString += "var s=new createPageSize();"
scriptString += "o.resize(0,0,s.width,s.height);"
scriptString += "}"
scriptString += "Else"
scriptString += "if (bt.ns4) location.reload();"
scriptString += "}"
scriptString += "</script>"
ironheadMedlem sedan mars 20011 346 inlägg Om jag körde dessa 2 rader i aspx-sidan, så fungerar det...kan nån tala om varför det inte funkar med dessa rader i "code-behind"?
var o = new createOutlookBar('Bar',0,0,screenSize.width,screenSize.height,'#606060','white')
var p
GuffaMedlem sedan juni 2004533 inlägg Du har glömt semikolon för att separera programsatserna på just de två raderna.
Finns det någon anledning till att du vill skapa scriptet med kod istället för att helt enkelt lägga det på sidan?
ironheadMedlem sedan mars 20011 346 inlägg
Guffa skrev:
Du har glömt semikolon för att separera programsatserna på just de två raderna.
Aha! Ska kolla på det när jag kommer hem...
Guffa skrev:
Finns det någon anledning till att du vill skapa scriptet med kod istället för att helt enkelt lägga det på sidan?
Ja, jag vill bygga upp menyalternativen dynamiskt, och gör det från "code-behind"...