webForumDet fria alternativet

Parsa info från webbsidor!!?

.NET

3 svar · 303 visningar · startad av Guldstrand

Medlem sedan juli 20041 271 inlägg
Frågan#1

Hej!

Jag hade tänkt att skapa ett litet program där man kan söka i olika sökmotorer med ett enda knapptryck.

(Sökmotorerna ska finnas "inbakade" i koden, så att man inte måste välja vilken sökmotor som man vill söka ifrån, utan programmet ska kunna söka i många olika sökmotorer samtidigt.)

Svårt att förklara...

Så nu undrar jag hur man "parsar" alla sökresultat från de olika sökmotorerna på ett snygg sätt i programmet!!? (Givetvis så ska man även ha möjlighet att klicka på en länk som går till önskat sökresultat.)

Medlem sedan apr. 20022 743 inlägg

Med Inet-kontrollen hämtar du enkelt källkoden från valda sidor och sen får du på nått vis hantera den så du får fram det du vill ha.

Medlem sedan juli 20041 271 inlägg

Poffe skrev:

Med Inet-kontrollen hämtar du enkelt källkoden från valda sidor och sen får du på nått vis hantera den så du får fram det du vill ha.

Hmm, ok..!?

Tack för tipset.

Men jag är tyvärr "nybörjare" på Visual Basic, så jag hade hoppats på lite "exempelkod". :r

Medlem sedan apr. 20022 743 inlägg

Då kommer det bli väldigt svårt att göra det du vill tyvärr. Jag håller på med nått liknande kan man nästan säga och kan av erfarenhet säga att du måste lära dig mer innan du sätter igång med nått sånt här.

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)