webForumDet fria alternativet

Uppdatera, skicka information på nytt

.NET

2 svar · 300 visningar · startad av Riri

Medlem sedan dec. 2000182 inlägg
Frågan#1

Jag har en popup som jag øppnar från en aspx sida via "window.open". Denna skall jag sedan gjøra några val i och stænga. Nu uppstår det ett gæng problem ...

Først verkar popup parent uppdateras (refresh) nær jag kør window.open - varfør?

Sen nær jag stænger popup:en kør jag en _oOpener.location.reload(true); før att visa uppdateringarna som ær gjorda i popup:en. Då visas en alert som sæger att sidan inte kan uppdateras utan att information skickas på nytt. Finns det møjligthet att slippa detta? Detta måste ju varit ett ganska vanligt problem ... Idéer?

Medlem sedan jan. 2004501 inlägg

Først verkar popup parent uppdateras (refresh) nær jag kør window.open - varfør?

Jag kan gissa för att du kör det på en ASP:Button eller annat ellement som automatiskt för en postback om man klickar på den. Du kan använda en vanlig button eller så kan du returna false i funktionen som öppnar fönstret.

Jag vet inte hur du uppdaterar popupen är det från parenten eller i popupen? Om du uppdaterar den från popupen är det bara att skicka in sidan igen med samma window namn.

Medlem sedan dec. 2000182 inlägg

Næstan dær ...

Bra, sjælvklart kør asp:button en postback, missade det - tack.

Har testa att køra en parent.location.href = location.href men den uppdaterar aldrig sidan. Antagligen blir htmtl cachad på ngt sætt (?). Hur undviker jag detta?

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)