Jag tänkte skapa en enkel windows service som spelar upp en musiksnutt och visar en alert var 30'de min. Jag använder en timer och en messageBox för att visa alerten och det är inga problem men hur svårt ska det vara att få den och spela en liten musiksnutt i bakgrunden?! Trodde det skulle vara enkelt
Hälst skulle jag vilja att en alert visades och musik spelades i bakgrunden i 5 min var 30 min. I alertrutan skulle man sedan kunna välja att avsluta musiken direkt, efter hur lång tid man vill ha en påminnelse igen eller om man vill stänga av funktionen helt.
Men vi kan börja med den första frågan. Bara spela ljud i bakgrunden tills man trycker OK i alerten. Svårt?!
Är helt ny på detta men tänkte testa lite eftersom jag behöver en påminnelse om att röra lite på axlarna emellanåt :)
Har inte en aning :S Tänkte bara att på en webbsida så e det väl inte så svårt att få en musiksnutt att spela i bakgrunden men det här känns så avancerat. Fast nu ska jag inte försöka komma undan på det simplaste sättet :) Om jag laddar upp en musikfil och så vill jag spela den?
256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e