webForumDet fria alternativet

<input type=file

2 svar · 319 visningar · startad av TonyJ

TonyJMedlem sedan apr. 200441 inlägg

Har gjort ett inmatningsformulär som är uppbyggt som ett fliksystem. Inmatningsrutorna (textbox, checkbox <input m.m) ligger i tre olika paneler som jag tänder och släcker när om varannat när användaren går vidare i formuläret.
Som avslutning har jag en panel där man kan förhandsgranska resultatet av den information som användaren matat in, då sätter jag de övriga panelerna som innehåller inmatings rutorna till osynliga.
Det går mycket bra att i förhandsgranskningen komma åt informationen i t.ex textboxar som ligger i släckta paneler.
Problemet är att den "<input type=file" som jag använder för att ladda upp bilder förlorar sitt värde då panelen som den ligger i släcks.
Har testat lagra ner sökvägen till bilden för att sedan i cb skapa en ny "<input type=file" och tilldela den sökvägen, men alla egenskaper för "<input type=file" är readonly.
Hur löser jag detta.... går det att ladda upp en bild då jag endast har sökvägen till bilden???

renholmMedlem sedan apr. 20012 048 inlägg

Tror du måste ladda upp bilden vid det steget, vore osäkert om man kunde ange sökväg i en input file utan att användaren vet.

TonyJMedlem sedan apr. 200441 inlägg

Löste det på de sättet... känns bara lite surt att kanske behöva ladda upp bilder i onödan.

Genererad på 379 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb