Ja, man kan utveckla ASP.NET utan Visual Studio. ASP.NET WebMatrix är ett förvånansvärt bra program från Microsoft. Dessutom är det gratis. :)
Jag utvecklade själv två sajter i programmet..
6 svar · 520 visningar · startad av lasseh79
Hej!!
Jag har gjort en sida i asp.net.. men nu känner jag att jag måste göra rätt för mig då jag har gjort en sida åt en idrottsförening och vill inte att dom ska få skit för att jag inte har slarvat... så min fråga är vad det kostar med en licens om man bara är intresserad av just asp.net i visual studio.. eller måste man skaffa licensen för hela programmet?
Kan man utveckla i asp.net utan visual studio?
Ja, man kan utveckla ASP.NET utan Visual Studio. ASP.NET WebMatrix är ett förvånansvärt bra program från Microsoft. Dessutom är det gratis. :)
Jag utvecklade själv två sajter i programmet..
Här finns lite prisuppgifter: http://www.dustin.se/DacsaPortal/system/pages/products/wf_show_search_result.aspx?iFID=11&Value=G=157
Är du studerande kan du köpa studentlicens av VS för cirka 1000:-, gäller även doktorandtjänster etc
Jo jag är studerande.. har dock hört att man med studentlicens enbart får nyttja produkten för privatbruk och ej i kommerciellt syfte... om jag lägger ut en sida på nätet så antar jag direkt att det klassas som kommerciellt syfte..
Lasse,
Om du tjänar pengar på dina arbeten med Visual Studio .net så är det "kommerciellt syfte", men om du tjänar ett par tusen så är det inte så farligt.
Vet många som har student version och tjänar ganska mycket och använder just VS.net.
Men skicka iväg ett mail till Microsoft angående den licens frågan med Student versionen.
/m