webForumDet fria alternativet

Använda Sockets

.NET

1 svar · 976 visningar · startad av Razofish

Medlem sedan sep. 2000780 inlägg
Frågan#1

Hej, då var det dags för min första post i forumet ASP.NET :)

Jag har skapat en klass (C#) som jag använder för att skicka pingpaket med. Den fungerar med ConsoleApplication/WindowsApplication, men när jag ska anropa den från ASP.NET uppstår problem:

Beskrivning: Ett undantag som inte kunde hanteras inträffade när den aktuella webbegäran kördes. Mer information om felet och var i koden det uppstod finns i stackspårningen.

Undantagsinformation: System.Net.Sockets.SocketException: Ett försök gjordes att få åtkomst till en socket på ett sätt som är förbjudet av åtkomstbehörigheterna

Stackspårning:

[SocketException (0x271d): Ett försök gjordes att få åtkomst till en socket på ett sätt som är förbjudet av åtkomstbehörigheterna]
   System.Net.Sockets.Socket.SendTo(Byte[] buffer, Int32 offset, Int32 size, SocketFlags socketFlags, EndPoint remoteEP) +630
   System.Net.Sockets.Socket.SendTo(Byte[] buffer, Int32 size, SocketFlags socketFlags, EndPoint remoteEP) +19
   Network.Server.Status() in d:\dokument\visual studio projects\testapplikationer\ping\server\class1.cs:81
   server.WebForm1.Page_Load(Object sender, EventArgs e) in c:\inetpub\wwwroot\server\default.aspx.cs:25
   System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) +67
   System.Web.UI.Control.LoadRecursive() +35
   System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain() +750

Verkar som jag inte får använda Sockets från IIS-servern. Men hur löser jag det?

Medlem sedan sep. 2000780 inlägg

Tydligen måste ASPNET-kontot ligga i gruppen Administratörer för att det ska fungera :(

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)