MagnusJMedlem sedan apr. 2004150 inlägg Hej,
Jag vet att den här tråden kanske hade passat bättre i Databaser - Övrigt, men jag vet inte hur många asp.net-programmerare som rör sig i det forumet.
Jag har en liten fråga, vilken databas-typ är det bäst att använda sig av när man programmerar med asp.net. Är det någon skillnad på att använda MySQL och SQL Server inom .net?
Vad finns det för- för och nackdelar mellan dom två databaserna?
erkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg i MSSQL har du ju Stored Procedures om du gillar att använda dig av sådana. Rent generellt skulle jag kunna gissa att MS premierar sina egna produktfamiljer i förhållande till konkurenterna, men det har jag ju inga bevis för :e
Personligen trivs jag bättre med MSSQL än mySQL,det finns många bra små verktyg som följer med MSSQL som du kan använda för att effektivisera din prestanda, övervaka och administrera. Givetvis finns liknande till mySQL men tycker inte de är riktigt lika bra.
QimenMedlem sedan juni 20015 009 inlägg MS SQL är väl att föredra men MySQL är ju trevligt iom att det är gratis. :)
MagnusJMedlem sedan apr. 2004150 inlägg Okej, då får jag ta och titta på MSSQL, finns det någon trail version till det? MSSQL är det SQL Server 2000? :)
erkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg Ja med MSSQL menar jag 2000 :)
MagnusJMedlem sedan apr. 2004150 inlägg Okej :)
finns det någon guide på internet som visar hur man admistrerar en databas?
asmodieMedlem sedan jan. 2004501 inlägg När man administrerar MS SQL brukar man använda ett program som heter Enterprisemanager som brukar komma med när man installerar det. Enkelt program.
cyprysMedlem sedan dec. 20003 563 inlägg ... och för mySQL kan man använda Mysql-Front t.ex.