lasseh79Medlem sedan jan. 200568 inlägg
Hej!!
Jag har tidigare enbart använt min egen IIS när jag skrivet asp.net sidor men bestämde mig för lite sen för att äntligen slänga upp sidan på en "riktig" webbserver och jag får du upp ett fel som säger att jag har mode inställt till remoteonly men jag har ställt in den till att vara off, dvs visa felet för vem som helst som surfar in på sidan om jag förstått det hela rätt. När jag skickade upp sidorna på webbservern så ftp:ade jag dem.. vet inget annat sätt.. man ska kunna jobba mot webbservern direkt i Visual Studio.NET har jag hört men vet inte hur...
Nån som råkat ut för samma problem?
Tack på förhand!
fredrikMedlem sedan dec. 19991 082 inlägg
Körs mappen som du lagt filerna i som en "Application" (Virtual Directory) i IIS.en?
Det vågar jag inte svara på.. det är inget som jag kan ändra på väl? kör det på en av axentus webbservrar (axentus.se).. kan jag ändra nåt på mappen innan jag skickar upp den menar du? på min dator funkar sidan precis som den ska.. men det är när jag skickar upp den som det dyker upp ett fel....
Det står så här: Description: An application error occurred on the server. The current custom error settings for this application prevent the details of the application error from being viewed remotely (for security reasons). It could, however, be viewed by browsers running on the local server machine.
Details: To enable the details of this specific error message to be viewable on remote machines, please create a <customErrors> tag within a "web.config" configuration file located in the root directory of the current web application. This <customErrors> tag should then have its "mode" attribute set to "Off".
Men jag har <customErrors> satt till off... men det hjälper inte =(
jag tänkte att man kanske skulle kunna visa dig/er vad det är för fel jag får.. det kanske har att göra med virtual directory.. men då måste jag tyvärr ta och kontakta mitt webbhotell...
här är adressen: KSK
JonMedlem sedan juli 20011 126 inlägg
Antingen har du skrivit fel i din web.config, lagt den på fel ställe eller så slår den inte.
Ett tips är att den är case-sensitive :)
GladhMedlem sedan maj 20013 024 inlägg
Om jag inte har helt fel så kan man i machine.config bestämma vilka värden som får användas i web.config. Det betyder att ditt webhotell kan slå av funktionen att visa detaljerade felmeddelande. Varför skulle man vilja det då? Jo för att det KAN vara en säkerhetsrisk att visa detaljerade felmeddelande, då den informationen kan hjälpa en hacker att ta sig in på servern.
Om de har gjort det eller ej, kan bara de svara på, maila dem....
- M