webForumDet fria alternativet

Could not execute CVTRES.EXE

0 svar · 466 visningar · startad av greggan

gregganMedlem sedan jan. 2004678 inlägg

Hejsan.

Jag får detta felmeddelande på min sida:

Compilation Error
Description: An error occurred during the compilation of a resource required to service this request. Please review the following specific error details and modify your source code appropriately.

Compiler Error Message: BC31019: Unable to write to output file 'C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322\Temporary ASP.NET Files\root\4ccc53dc\b91c27a4\pzjcbnbj.dll': Could not execute CVTRES.EXE.

Source Error:

[No relevant source lines]

Source File: vbc : Line: 0

Detta meddelande kommer om jag har gjort någon ändring i sidan, och sedan laddat upp den. Det är inget fel i koden, har även testat att ändra tillbaks till exakt som det var innan. Det händer på alla sidor som laddas upp.

Jag googlade runt lite och såg att det kunde vara så att indexeringstjänsten ställde till det och att det skulle lösas genom att man stängde av den.
Läste nån annanstans att det fanns nån fil som hette IISRESET.EXE som man kunde köra. Inget av detta kan jag testa eftersom jag har webbhotell, och dom är lite sega på att besvara mina supportinlägg.

Men jag tänkte om nån här kanske visste vad detta beror på?

Jag har även problem med ftpn. Får felmeddelandet "Anslutningen till servern återställdes" när jag försöker ladda ner min databas på 6 mb. Kan det finnas något samband?

Jag kan tillägga att efter några timmar så brukar felet försvinna och så funkar sidan igen, men sedan om man ändrar nåt i koden eller så och laddar upp sidan igen så kommer felet upp igen. =/

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)