webForumDet fria alternativet

Linkbutton till String

4 svar · 265 visningar · startad av Lukaspojken

LukaspojkenMedlem sedan maj 20011 312 inlägg

Det är så här att jag använder mig av en komponent som har en funktion som ser ut så här:

Add(ParentId as Object, Id as Object, TextOrHTML as Object)

Det som jag skulle vilja göra är att skicka in en Linkbutton i det sista värdet. Finns det något sätt att konvertera en Linkbutton till en sträng?

Det jag vill göra är alltså något i stil med:

Dim linkX As New LinkButton
linkX.Text = "Länkens nam"
linkX.Topic = "Topic..."
linkX.CommandName="xxx"
linkX.CommandArgument="xxx"
linkX.OnCommand="xxx"

t.Add(1, 1, linkX.tostring)

linkX.tostring fungerar givetvis inte :) Någon som har några förslag på hur jag ska få in en linkbutton här?

lucgo446Medlem sedan aug. 2002221 inlägg

Hej

Du får nog göra en egen sträng såsom du vill ha den med tex linkX.Text och linkX.Tooltip m.m. ... Använd StringBuilder för att bygga upp din sträng (Optimerad strängkonkatenering).

Att fixa text och tooltip är inga problem men hur fixar man commandName, commandArgument och Oncommand? Det är postback:en som jag är ute efter och den går väl inte att fixa på det sättet som du menar eller?

JonMedlem sedan juli 20011 304 inlägg

Vad gör komponenten t med strängen som du skickar med och hur ska den vara formaterad?

Är det din egen komponent? I så fall kan du med fördel skicka med en referens till din linkbutton och på så sätt sätta eventhandlers mm...

"Vad gör komponenten t med strängen som du skickar med och hur ska den vara formaterad?"

LP: Hej Jon!
Det är inte en egen komponent. Det som händer är bara att strängen skrivs ut.

Jag tror dock att jag lyckats med en lösning. Har inte testat den fullt ut. Jag skickar in en vanlig sträng med "a href" men med en onclick. Onclick:en anropar en dold imagebutton och det verkar fungera. Har dock inte testat hur det beter sig i olika webbläsare ännu.

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)