Tjena jag får ett mysko fel på mina Resource filer.
Jag har en klass som jag använder:
Den använder jag till att hämta stränga ur mina resx filer.
Nu kommer problemet.
Jag har 2 webforms varav den ena efter en recompile sluta funka och det klagar på "Object reference not set to an instance of an object." och visar kodraden med resx läsningen det som är skummt är att på båda två använder jag EXAKT samma metod för att hämta min data men det blir bara fel i den ena
CultureControl cc = new CultureControl("sv");
Home.Text = cc.GetString("LinkHome");
Jag har fått samma fel engång innan och då löste jag det igenom att ta bort webformen ut projektet och sedan gör en ny likadan .. fast det känns som om det är en ganska klumpig lösning.
Ytterst tacksam för svar.
//Kim Sevandersson
EDIT: Jag har nu efter en del felsökning kommit fram till att den inte hämtar något i CodeBehinden utan nöjer sig bara med att den finns
enkla grejer som Response.Write("Hejtext"); funkar inte.
Någon som vet vad som kan vara fel. Får inga fel utan bara tomt med info.
EDIT2/Lösning: Jag fick det hela att funka ingenom att ta bort AutoEventWireup i page tagen från min webform.
Från Msdn
When you set the value of the AutoEventWireup attribute to true, the ASP.NET runtime does not require events to specify event handlers like the Page_Load event or the Page_Init event. This means that in Visual C# .NET, you do not have to initialize and to create the delegate structures.When you use Microsoft Visual Studio .NET, the value of the AutoEventWireup attribute is set to false and the designer automatically generates event handlers. This article describes the default settings of the AutoEventWireup attribute and shows you some helpful code.
Lösning2 den rätta :) : Det var så att vs.net på något sätt hade tagit bort EventHandlern Page_Load från CodeBehinden och därför funkade det inte.
Jag la dit den och så funkade det som det skulle även med
AutoEventWireup="false"