maqeMedlem sedan dec. 2003824 inlägg Någon som ser nått fel med detta?
Får inget felmess eller någonting...
public void itemDataBound(object sender, DataListItemEventArgs e)
{
try
{
LinkButton DeleteButton = (LinkButton)e.Item.FindControl("DeleteBtn");
DeleteButton.Attributes.Add("onclick", "return confirm('Är du säker på att du vill ta bort nyheten?');");
}
catch (Exception ex)
{
throw ex;
}
}
PDahlenMedlem sedan apr. 2004778 inlägg Jag antar att felet du får är att det inte dyker upp nån onclick:confirm på dina knappar?
Har du kollat att itemDataBound verkligen körs? Att du lagt en Handler på din DataList att subben ska köras vid ItemDataBound?
Lägg in en response.write("i subben") först i din sub och se så att det skrivs ut så många gånger som du har rader i din DataList.
maqeMedlem sedan dec. 2003824 inlägg Precis, jag kanske var otydlig där ... felet är att jag inte får någon confirm på mina knappar. Om jag skriver en response write så får jag inte ut något vilket betyder att den inte körs. jag har använt mig av samma kod för att binda ett javascript till en knapp förut och det har fungerat fint.
Det där med handler vet jag inte ens hur man gör i c# eller om det behövs ...
PDahlenMedlem sedan apr. 2004778 inlägg Ok, men om du inte får ut något med response.write så är det inte koden i subben som är fel utan att subben inte ens körs.
Med andra ord så måste du kolla så att du har en OnItemDataBound handler till din DataList. Antingen genom att lägga OnItemDataBound="ItemDataBound" i din DataList-tagg eller i koden lägga till en Handler.
Prova även att ta bort ditt try-catch block.
maqeMedlem sedan dec. 2003824 inlägg Tack de va ett slarvfel av mig, hade glömt OnItemDataBound handlern i min datalist.
Nu får jag dock ett fel som lyder: Objektreferensen har inte angetts till en instans av ett objekt. Detta brukar betyda att man inte har definerat knappen på detta sätt: protected System.Web.UI.WebControls.LinkButton DeleteBtn;
Kontrollen hittas inte i min datalist, det är felet ... dock vet jag inte hur jag ska lösa det, trodde e.Item.FindControl("id") skulle göra jobbet
PDahlenMedlem sedan apr. 2004778 inlägg Nja, eftersom du har knappen i en DataList så behöver den inte definieras med Protected, det är nog snarare tvärtom.
e.Item.FindControl("id") är vad som borde göra jobbet. Du kanske har stavat fel på knappnamnet? ;)