Mc FettoMedlem sedan nov. 20022 355 inlägg Jag har en bild i min debugmapp. I mitt program så navigerar jag genom filsystemet genom utskrivt i en kontroll som jag sedan kan klicka på sökvägarna. Det konstiga är när jag just klickar på en speciell mapp "c:/axis/samples" så får jag följande fel:
An unhandled exception of type 'System.IO.DirectoryNotFoundException'
på denna "testrad":
Console.Out.WriteLine(Application.StartupPath);
Det är ju konstigt att helt plötsligt inte ska hitta till startmappen? Jag fattar ingenting! :q :q Varför gör den såhär?
Marcus EMedlem sedan maj 20021 466 inlägg Jag vet inte man du kan ju alltid lagra StartupPath i en annan variabel eftersom det inte ska ändras under körning.
Då kraschar inte programmet längre.
Mc FettoMedlem sedan nov. 20022 355 inlägg Jo, men det ska väl inte ha någon skilnad då programmet inte byter path. Har dock provat och det spelar inte någon roll.
Marcus EMedlem sedan maj 20021 466 inlägg Du menar att programmet kraschar ändå?
GladhMedlem sedan maj 20012 812 inlägg Nu borde det inte spela någon roll, men NTFS använder inte / utan \ som separerare.
@"c:\axis\samples\" borde hitta din sökväg.
- Magnus
Mc FettoMedlem sedan nov. 20022 355 inlägg Ja, det var ju sökvägen som var fel, men jag tycker ändå det var konstigt att debbugern visade felet vid denna raden:
Console.Out.WriteLine(Application.StartupPath);
Tack för hjälpen!
Marcus EMedlem sedan maj 20021 466 inlägg Det är vanligt att felsökaren visar fel rad. Oftast visar den raden efter. En komplett rebuild kan hjälpa.
Att / inte fungerar är märkligt eftersom Windowsfunktionerna är gjorda för att acceptera både \ och /.
Mc FettoMedlem sedan nov. 20022 355 inlägg
Marcus E skrev:
Att / inte fungerar är märkligt eftersom Windowsfunktionerna är gjorda för att acceptera både \ och /.
Det var inte det som var felet med sökvägen utan jag konkatenerade en sträng lite galet på ett ställe så att en '\' bortblev :)