Ja, med PagedDataSource.
Går det och i.s.f. hur?
11 svar · 393 visningar · startad av Jesper T
Går det och i.s.f. hur?
Ja, med PagedDataSource.
Här finns det ett exempel, dock är det i vb.net. Fast du kanske använder dig utav det.
Om du laddar hem .NET petshop 3 så finns det en paged repeater där. Kolla in den! :)
Jon skrev:
Om du laddar hem .NET petshop 3 så finns det en paged repeater där. Kolla in den! :)
Jag har varken IIS, .NET framework eller en SQL-server installerad lokalt, så det verkar vara kruxigt att kolla på det exemplet. Men jag letar vidare...
Prioriterar du prestanda relativt högt och har mycket data är PagedDataSource inte det bästa då den hämtar ut all data på varje sida istället för bara det som ska visas.
Lägg allt i en array som du cachar och sedan hämtar från istället.
får jag fråga varför du kör med repeater? kör med datagrid istället, den är mer avancerad och har inbyggd pagingfunktion. =)
men du kanske vill använda repeater av någon speciell anledning?
Kanske det, men jag har hört ryktas om att den inbyggda paging-funktionen inte är så resurssnål i detta sammanhang.
det har jag ingen koll på, men det är säktert möjligt ;P
Man får större möjligheter med repeatern vilket är anledningen till det är den enda jag använder.
Vimp skrev:
Prioriterar du prestanda relativt högt och har mycket data är PagedDataSource inte det bästa då den hämtar ut all data på varje sida istället för bara det som ska visas.
Lägg allt i en array som du cachar och sedan hämtar från istället.
Jag blev nyfiken på det där med en array.
Hur ska man lägga allting i en array?
String[] myArray = new String[1] { ds.Tables[0].DefaultView };
Nått sånt där?
Hur ska man sedan göra när man cachar det och hämtar ut datan?