ehrm, ursäkta en dum fråga, men med vilken controll eller property sätter jag att ett fält ska vara hidden (input type="hidden"). Det verkar inte finnas något för ASP:TextBox....
Hiddenfält
10 svar · 361 visningar · startad av desdecado
Visible=False
PDahlen skrev:
Visible=False
Det har jag testat men då försvinner ju textboxen ifrån HTML output'en. Jag vill alltså ha en gammal hederlig:
<input type="hidden">
Jag kör code behind och ska därför använda ASP:????? .... men vad?
Vad ska du göra med textboxen?
Ska du submitta formuläret till code-behind? Då kör du Visible=False. Spelar ingen roll att den inte syns i outputen.
Ska du göra nåt annat, med andra ord med Javascript, då använder du INPUT som vanligt. Det är inget fel att använda de gamla HTML-taggarna. Om man inte ska göra något på serversidan med dem så är det bara bättre för prestandan.
Jag sätter värden på dessa hidden fält via min kod som skickas till klienten. Min kod förväntar sig sedan att få tillbaka samma värden när klienten submittar tillbaka formuläret.
(det är fråga om hash värden för ett 3:e gradens spamskydd i ett mailformulär)
Ok, men din kod där du sätter värdet är i code-behind?
Din kod som ska få tillbaka värdena vid submit är i code-behind?
I så fall Visible=False
Eller sätter du värdena med Javascript när sidan laddats?
I så fall INPUT-fält.
PDahlen skrev:
Ok, men din kod där du sätter värdet är i code-behind?
Din kod som ska få tillbaka värdena vid submit är i code-behind?
I så fall Visible=False
Sätter jag dom till Visible=False så får jag inget värde när jag kör request på dom. Är det något speciellt jag måste göra för att få tag på dessa submittade värden när de är visible=false? (och hur skickas de egentligen? Inbakade i _viewstaten?)
Läs mitt inlägg ovan. ;)
Tack. Fick glo på felloggen innan jag såg att det var System.Web.UI.HtmlControls.HtmlInputControl som skulle in istället för System.Web.UI.webcontrols.textbox