Jag har en Windows Form där jag har placerat en panel. I panelen finns några kontroller, label, picturebox samt en datagrid.
Panelen är utformad som ett A4 och jag skulle behöva skriva ut hela panelen. Någon som har tips på hur jag ska gå till väga? Dom har inte gjort det enkelt för oss utvecklare att skriva ut...
Funderar på att använda PDF Creator 1.1 för att göra PDF:er av det och sen skriva ut PDF:en om nu det är enklare eller är det någon som har nått annat förslag?
Marcus E -> precis det jag inte ville göra, enligt mina tidigare inlägg i den här tråden så är det enbart en panel med dess innehåll.
Har kollat igenom c-sharpcorner men deras lösning är bristfällig i kod tyckte jag, annars brukar dom ha bra artiklar där.
Ska testa MS- varianten, meddelar hur det går!
Du kan använda CodeProjects lösning för att skriva ut en panel. Det kräver bara lite anpassning av koden. Det måste du kunna göra om du skriver ett eget program. Man kan inte förvänta sig att koden man hittar fungerar precis som man tänkt sig. Använt helt enkelt DrawControl på den panel du vill skriva ut i PrintDocument_PrintPage.
Ett annat sätt är att använda WM_PRINTCLIENT.
253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e