webForumDet fria alternativet

Anropa metod vid late binding

.NET

5 svar · 265 visningar · startad av erka

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg
Frågan#1

Hej
Jag har nästan aldrig använt Late Binding och är nu tyvärr tvungen, men måste anropa en funktion i code behind samtidigt. Får inte rätt på det helt enkelt. Hur gör jag ?

Metoden heter pageProtected:bool och ska sätta en linkbutton till enabled false, eller true.

Så i repeatern som skriver ut min data har jag en hyperlink i itemtemplaten, i den ska jag anropa metoden direkt vid Enabled= taggen,

Parametervärdet finner man DataBinder.Eval(Container, "Protected"), men hur skriver jag för att anropa den metoden, den är för övrigt static.

Skriver jag
Enabled='<% pageProtected(DataBinder.Eval(Container, "Protected")) %>'

får jag
<% pageProtected(DataBinder.Eval(Container, "Protected")) %> is not a valid value for Boolean, vilket tyder på att den tolkar det som en etta eller nolla (vilket är det enda som Protected kan innehålla).
tacksam

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

erka skrev:

...vilket tyder på att den tolkar det som en etta eller nolla (vilket är det enda som Protected kan innehålla)

True/false? ;)

Eller missförstår jag?

Förstår inte vad du menar Pace, pageProtected returnerar true eller false beroende på värdet som skickas in, det kanske inte går att skriva ut enabled = true på det sättet?

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Du skrev att ettor/nollor var "det enda som protected kan innehålla", när det skulle vara true/false i stället. ;)

Men visst, det kan vara så att du inte kan göra en late bind på enabled.

Medlem sedan sep. 20011 914 inlägg
static string pageProtected(string input)
{
   if(input == "0")
      return "false";

return "true";
}

Pace, missförstånd, Protected kan bara innehålla etta eller nolla, pageProtected returnerar dock true/false ;)

Dino, tack ska testa

/Red, det fungerade även om jag returnerade en bool :)

273 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
130 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
140 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)