webForumDet fria alternativet

Ange rättigheter i web.config

.NET

3 svar · 498 visningar · startad av xrobx

Medlem sedan mars 2003106 inlägg
Frågan#1

Jag har stött på ett mindre problem;
när jag men automatik försöker skapa mappar på mitt webhotell vill den att jag anger
användarnamn och lösen i browsern. Jag har ingen FormsAuth eller liknande aktiverat,
har inga inställningar för rättigheter i web.config i över huvud taget.
Kanske det som behövs?!?

Med andra ord så har jag en sida (default.aspx) som försöker skapa en mapp då en
användare klickar på en knapp helt enkelt. Det är då den vill ha anv/pass. Detta vill jag slippa ange.

Några ideér?

Mvh
Robban

Medlem sedan maj 20011 312 inlägg

Är det inte bara så att IUSR-kontot ska ha uttökade rättigheter? Det är något som sätts på webbhotellets server och inte i applikationen.

Medlem sedan mars 2003106 inlägg

Nja, jag misstänker att det är något annat som spökar då jag tidigare har lyckats lösa problemet (kommer dock inte ihåg hur) utan att blanda in webbhotellet.

Men tack endå :)

Medlem sedan maj 20012 812 inlägg

Om du får en vanlig windowslogin ruta så betyder det att IUSR_konto inte har rättigheter att göra det du vill. Detta kan du inte(förhoppningsvis) ändra utan att ha fysisk tillgång till servern.

Däremot så brukar visa webhotell har en speciell databasmapp där IUSR_konto har skrivrättigheter och i denna map borde du så fall kunna skapa nya mappar utan problem.

249 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)