tjena.. har gjort en application som när jag compilerade den i VS.NET satte till Release mode och kompilerade.. men sen upptäckte jag till min fasa att i web config filen står det "debug=true" efter att jag lagt upp den på servern.. inte bra... men eftersom det är en webconfig, så om jag ändrar webconfig:en till debug=false... så borde den väl restarta applikationen och IIS:en compilera om den till Release vid första hit:en?
debug , release mode
2 svar · 253 visningar · startad av Nöff
Vad som uppenbarligen händer är följande:
Om Debug står till True i web.config så kommer första kompileringen (sid-requesten) skapa ett assembly / aspx-sida i din app. Detta tillsammans med massa debug-info som läggs i en tmp-mapp på servern. Resultatet blir att varje aspx-sida kommer att behöva ett par sekunder första gången den anropas.
Om Debug däremot står till False så kommer en "Batch-compile" köras, som lägger alla aspx-sidor (i samma mapp) till ett och samma assembly. Detta gör att bara den första aspx-sidan i mappen som anropas kommer ta nån extra sekund. Resterande sidor går sedan blixtsnabbt!
Det räcker med att ändra i web.config så kompilerar den om allting till Release.
Läs mer på:
http://www.aspnetresources.com/articles/debug_code_in_production.aspx