Har en färdig pdf-blankett. Finns det någon möjlighet att automatiskt fylla i denna via .net?
En tanke har varit att skapa en bild å sen automatiskt fylla i beloppen då man ritar bilden, men det hade kännst mycket skönare att direkt kunna fylla i blanketten..
Om PDF:en är en färdig PDF tror jag att det blir svårt eftersom du då förmodligen måste ha en komponent som dels klarar av att öppna en befintlig PDF och dels klarar av att identifiera textfält och fylla dem.
Man kan istället skapa en mall, .fdf(har jag för mig), som man sedan lägger in text i. Skrev en artikel om det för längesen. Kan se om jag hittar den.
Alternativ två är att skapa hela PDF:en med t.ex. sharpPDF. Då har du istället ett formulär på en webbsida där man fyller i allt man behöver. Sedan skapas PDF:en med informationen ifylld.
Är det en PDF-form så fungerar det med att köra mot adobe acrobat API'n som man kan ladda ner från Adobe, ska se om jag hittar hur det var jag gjorde :)
Jag har hittat min artikel jag skrev om PDF och FDF-forms.
Den är i Wordformat och jag har lagt upp den på https://www.pdc.se/PDF-FDF.doc
Kanske kan vara till hjälp.
Nja.. Jag har bara fått ett fomrulär, de som har skickat vet inte vad det är för namn på fälten. Det är till en statlig myndighet och de här företaget skall bara fylla i blanketterna och skicka vidare dem.
Jag måste lista ut hur jag skall få tag på namnen..
Det kanske inte går?
Har du öppnat filen i Acrobat? Inte Reader alltså utan stora programmet. Om du inte får fram några namn där så måste du skapa ett FDF-form så att du kan lägga in textboxar och ge dom namn.
Det är möjligt att du kan lägga textboxarna i det befintliga PDF-dokumentet, ovanpå de nuvarande, och sen spara ner det som FDF.