Skall du bara ha tiden under utveckling så är det bättre att sätta på Tracen, som då ger dig lite mer information om vilken funktion i din kod som tar lång tid, och inte bara hur lång tid sidan tar att ladda.
Ett tillägg, du kan ju spara exekveringstiden till HttpContext.Current.Items så att man kan komma åt den via andra sidor.
Ger det så mycket mening, det är ju specifikt per sida, och jag kan inte komma åt den i den sidan som jag vill ha den på. Har du något bra exempel så berätta gärna, för jag missa poängen med det.
Men funktionen som Gladh skrev, mäter inte den tiden som hela sidan tar att generera? Eller måste man mäta varje del av sidan??
Det var det jag trodde, nu blir jag lite osäker, kanske borde undersöka det närmare.
Om jag mäter tiden det tar att ladda sidan, så har jag ju ingen nytta av att lägga det i Items, eftersom jag aldrig kan komma åt detta objekt med min data i på samma sida, eftersom tiden först blir satt när Requesten avslutas och sidan skickas till browsern.
Det är iallafall så som jag förståt det, om det inte är så, så får ni gärna förklara hur Begin och End Request fungerar...
Om jag mäter tiden det tar att ladda sidan, så har jag ju ingen nytta av att lägga det i Items, eftersom jag aldrig kan komma åt detta objekt med min data i på samma sida, eftersom tiden först blir satt när Requesten avslutas och sidan skickas till browsern.
Det låter troligt det du säger, men jag vet inte hur det fungerar i praktiken. Får helt enkelt testa någon söndag man är någorlunda vaken. :)
<html>
<head>
<title>...</title>
<script language="javascript">
function writeLoadTime(){
var d = new Date();
var s;
s = d.getHours();
s += ":";
s += d.getMinutes();
s += ":";
s += d.getSeconds();