webForumDet fria alternativet

problem med upload till server

.NET

6 svar · 379 visningar · startad av MizzK

Medlem sedan juni 2003410 inlägg
Frågan#1

har gjort ett script som skall ladda upp filer till servern och när jag fösöker ladda säger den:

Access to the path "c:\inetpub\wwwroot\vip\bilder\flag_mini_eng.gif" is denied.

bilder är mappen där alla bilder skall hamna, och det spelar ingen roll vilken bild och varifrån jag försöker ladda upp bilden.

har även försökt ange skrivrättigeter på iis servern och vad jag kan utläsa skall man kunna skriva till den mappen nu. men även fast jag startat om servern, verkar det inte vilja fungera.

någon som vet vad felet är?

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Har du gett rättigheter i utforskaren till asp.net kontot för just den mappen?

jag tror det, gick till wwwroot och mappen jag använder.. därefter högerklickade jag på mappen bilder och valde webbuteldning därefter delade jag ut den mappen och satte skrivbehörigheter.

Medlem sedan apr. 2004778 inlägg

Det är inte webbutdelning du ska sätta.
Du måste sätta säkerhetsinställningarna. Om du inte har några så måste du ändra i Utforskaren så att du inte använder "Enkel fildelning".
asp_net användaren måste ha skrivrättigheter och katalogens inställningar måste sättas så att den inte ärver av sin förälder.

alltså skall jag göra en "vanlig" ut delning, som man gör i nätverk när man vill att någon skall komma åt en mapp? (enda säkerhetsinställning jag hittade)

hittade säkerhetsinställningen nu, fungerar nu =)

Medlem sedan apr. 2004778 inlägg

Tänkte bara klarifiera, det är alltså ingen utdelning du ska göra, utan endast säkerhetsinställning. :)

270 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.767b4345
131 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)