anderslMedlem sedan juni 200428 inlägg Hej.
Jag har gjort en webbapplikation där man kan kontrollera Winamp. Applikationen använder winampskins vilket gör att det ser rätt snyggt ut. Det vore bra om de som orkar kan testa den så att jag vet att den inte bara fungerar för mig innan jag lägger upp den i scriptarkivet.
// Anders
Filer:
wwwAmp-0.51.rar
wwwAmp-0.51-src.rar
wwwAmp-0.51-Installer.rar
Edit:bild
renholmMedlem sedan apr. 20012 266 inlägg Skoj initiativ, har tyvärr inte haft möjlighet att testa ännu.. får återkomma :)
anderslMedlem sedan juni 200428 inlägg
renholm skrev:
Skoj initiativ, har tyvärr inte haft möjlighet att testa ännu.. får återkomma :)
Läs igenom readme-filen när du skall testa. I vanliga fall har inte asp.net-kontot i Windows tillräckliga rättigheter för att starta applikationer och kommunicera med dessa. Så du måste ändra lite inställningar innan det fungerar.
// Anders
Edit: En liten uppdatering... Man behöver inte ändra några rättigheter för att det skall fungera. Ändras inget kommer en ny instans av winamp skapas och användas, detta även om winamp redan är startat av användaren. Denna nya instans av winamp kommer inte gha något gui i windows.
Är däremot rättigheter ändrade kan redan startade versioner av winamp användas av programmet och låtar t.ex läggas till i spellistan via winamps vanliga gui.
Blev lite krångligt det där :)
renholmMedlem sedan apr. 20012 266 inlägg Har testat nu, fungera perfekt, hade lite problem då musiken låg på en nätverks share men vid flytt till lokaldisk fungerade det prima.
anderslMedlem sedan juni 200428 inlägg
renholm skrev:
Har testat nu, fungera perfekt, hade lite problem då musiken låg på en nätverks share men vid flytt till lokaldisk fungerade det prima.
Gött åh höra att det fungerar. Tycker dock att det borde gå att spela från en nätverks share också, skall kolla upp det.
renholmMedlem sedan apr. 20012 266 inlägg Fungerar inte eftersom en ASPNET application normalt kör under ett lokalt ASPNET konto, alternativt NETWORK SERVICE i Windows Server 2003, som inte har några rättigheter att komma åt nätverkssharen.