mozillaMedlem sedan juli 20011 084 inlägg Har ganska nyligen börjat sätta mig in i ASP.NET och något som är ganska intressant är det faktum att den känner av om webbläsaren som besöker sidan klarar av Javascript eller inte. Om den gör det så visas felmeddelande via Javascript annars Serverside. Vad jag däremot inte gillar är att Microsoft antar att endast deras webbläsare (IE) klarar av Javascript/CSS... Dvs. Mozilla, Firefox, Opera osv. får inga Javascript eller CSS-styles. x(
Så jag undrar om man kan lägga till "Godkända" webbläsare och förklara för IIS(?) att de faktiskt kan hantera Javascript och CSS och på så sätt få samma resultat för dem också?
/red: fixade skumma å,ö,ä-tecken
DinoMedlem sedan sep. 20011 914 inlägg Testa och lägg till nedan i din web.config.
<configuration>
<system.web>
<clientTarget>
<add alias="uplevel" userAgent="Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.6) Gecko/20040206 Firefox/0.8"/>
</clientTarget>
</system.web>
</configuration>
Du kanske får ändra userAgent strängen, vet ej hur standard modellen ser ut.
mozillaMedlem sedan juli 20011 084 inlägg Hej igen, har haft lite ont om tid men fick äntligen tid att sätta mig in i det igen, men det går inte så bra. Kodexemplet jag fick fungerar inte. (Har testat att byta till min userAgent) Någon annan som har testat och kan bekräfta eller dementera detta?
Och i exemplet så måste man ju ha exakt den webbläsaren (dvs. Firefox 0.8 engelsk version) Det skulle bli väldigt jobbigt att lägga till alla olika versioner och en väldigt lång lista. Finns det inget annat sätt att lura IIS och få den att visa CSS/Javascript för andra webbläsare än IE?
DinoMedlem sedan sep. 20011 914 inlägg <add alias="uplevel" userAgent="Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1)" />
Denna fungerar för mig.
Testa om detta fungerar annars.
<add alias="uplevel" userAgent="Unknown" />