Private Sub Form_Resize()
If Me.WindowState = vbMinimized Then
Me.Hide
End If
End Sub
Går det att köra "hide" om man klickar på minimeraknappen?
10 svar · 323 visningar · startad av Jesper T
Går det att köra "hide" om man klickar på minimeraknappen?
Private Sub Form_Resize()
If Me.WindowState = vbMinimized Then
Me.Hide
End If
End Sub
Funkar, men funktionen triggas också när jag kör Form1.show ifrån en annan form och då händer ju inget.
Men jag kan kanske leva med det... ;)
Innan du kör Form1.Show kan du ju alltid köra Form1.WindowState = vbNormal eller Form1.WindowState = vbMaximized. :)
Ok, tack!
Ok, här är mitt lilla projekt nu.
Det första jag gjort med VB. Visserligen väldigt mycket hjälp ifrån my frends : Google och WF.
Kul var det iaf.
Packa upp och lägg i en och samma mapp.
Kommentarer mottages gärna.
Ser att den plockar ut 4556 kB i minnesanvänding fast filen är på 44 kB.
Har jag gjort något fel?
Du får skicka med popupballoons.ocx om du använde den kontrollen för att lägga en ikon nere vid klockan. Just nu finns det ingen ikon alls så när man gömmer fönstret försvinner det utan felmeddelanden eller något.
Använt On Error Resume Next? ;)
r/ Sista frågan m tanke på att det inte kommer något felmeddelande om att den inte hittar popupballoons.ocx.
Jag använder inte popupballons alls.
Det är ett hopkok.
Jag kan bifoga källkoden oxo (när jag är vid en annan dator).
On Error ... Ja vid ett tillfälle och det är när man uppdaterar sina inställningar utan att ha sparat något till registret.
Stänga ner programmet.... Ctrl + Alt + Del, Alternativt skicka ett mail till sig själv och klicka på intällningar i lilla gula popupen. :e
I Övrigt : Måste man bifoga en massa filer för att detta skall funka hos kreti & pleti?
Ojdå! Jag blandade visst ihop dina trådar. :r :P
Kreti & pleti? Om du menar för att det ska funka hos alla så, ja. Alla filer du använder och msvbvm60.dll.
Men finns det någon wizard för att ta reda på vad som behövs eller hur gör man det?
Finns det beskrivet någonstans?
Testade att installera på en "clean" dator med XP och jag fick lov att ladda ner tre filer och registrera dem själv.
msvbvm60.dll
mswinsck.ocx
msstdfmt.dll
Detta måste man väl kunna lösa lite smidigare eller?
Om det var XP på den är det nog lite fel för msvbvm60.dll och mswinsck.ocx ligger som standard. Den sista vet jag däremot inte.