Har blivit tvungen att använda en DataList (var ett tag sen senast). Då har iaf två problem uppstått.
1. Den nämda DataList skall repetera sig tre gånger sidledes vilket den gör, men html koden (ännu lite längre ner) som spottas ut är lite felaktig. Det i fetstil finns inte, men borde det inte göra det?
1. Anser att det är normallt att den inte sätter colspan="3" eftersom det troliga ursprungssyftet med DataList och RepearColumns är väl just det att man skall kunna skapa en form av rutsystem. Sätter man colspan uteblir den effekten då en cell blir större än de andra.
2. Representerar e verkligen HTML koden för TD? Tror du måste gräva dig inåt något steg till för att komma åt den, testa via e.Item.Controls.
1. När man använder repeatlayout="Table" är det en html tabell som skall byggas upp och om det då är som min att det är tex fyra kolumner som skall byggas och dessa skall delas upp på tre kolumner/rad så måste det ju spottas ut antingen.
<td>a</td><td>b</td><td>c</td>
<td colspan="3">d</td>
eller
<td>a</td><td>b</td><td>c</td>
<td>d</td>& n b s p ;<td>& n b s p ;</td><td>& n b s p ;</td>
för att det skall bli fin html och ett rut nät .
2. Nä, den varianten tar mig till kontrollerna i td. Om jag däremot använder repeatlayout="Flow" som genererar en <span> så funkar det fint.
257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25