Asså det är xml....så det ska inte vara helt omöjligt. Jag vet inte exakt vilken funktioner du är ute efter. Men Free Textbox borde vara något för dig... http://www.freetextbox.com/
Nja det är väl inte riktigt så jag menar ... jag vill kunna öppna excel och word dokument som ligger på servern med en webbapplikation och kunna göra ändringar i dokumenten och sedan spara ner dom som word/excel dokument igen
Näe, jag menar öppna filen som ligger på servern i en webbapplikation som t.ex. kan ha dom funktionerna som freetextbox har och sedan spara filen igen ner på servern utan att ha office eller liknande på maskinen som surfar till den sidan
Eftersom själv excel filen kommer att laddas ner till klienten så går det inte.
Du kan däremot bygga en "excel-kopia" i ASP.NET och sedan köra allt det på servern. Dock inget som rekomenderas eftersom du inte kommer att kunna få all funktionallitet från excel till ASP sidan.
Okej, lite skillnad än att typ köra excel på klienten där man har tillgång till alla formuler osv osv, men ändå "kört på servern". Hade du haft lösningen på det, så hade jag blivit riktigt glad...
Har för mig att WebDAV fortfarande kräver att du har Excel/Word installerat på klient datorn, det är det som är den svåra biten att kommaifrån.
Givetviss så kan man lösa det med en TS lösningen men då har man ju kommit lite ifrån själva grundiden att man skall kunna nå det från alla klienter överallt.
- M
273 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e