Hej,
håller på att utveckla ett spel i asp.net där varje spelare ska lägga ut olika brickor på en spelplan. Min lösning fungerar så att varje gång spelaren klickar på en av sina brickor laddas sidan om, och även när han lägger ut den på spelplanen.
Jag skulle nu vilja lägga in en timeout funktion som funkar så att varje spelare bara har en viss tid på sig varje omgång, typ 30-60 sekunder. spelaren ska hela tiden se hur mycket tid han har kvar genom en nedräknare och när han är klar eller nollställs räknaren, om tiden går ut är det nästa spelares tur osv..
när man väntar på sin tur uppdateras sidan hela tiden var femte sekund för att se om något nytt hänt.
har försökt hitta någon lösningar men har inte hittat nått riktigt bra, vet inte riktigt hur jag ska implementerar det. verkar som javascript är det enda som funkar eller? finns det inget enkelt man kan använda i asp.net?
har funderat på att lägga hela spelplanen i en iframe och ha räknaren på den sidan, så att om spelplanen laddas om påverkar det inte nedräkningen.. men det funkade inte heller så bra, vet inte riktigt hur jag ska styra javascripten från codebehind, samt få javascripten att trigga saker på aspx sidan.
skulle vara tacksam om någon kom med förslag och idéer på problemet. hör gärna av er om ni vill veta mer, så kan jag försöka förklara bättre..
mvh
Andreas