PDahlenMedlem sedan apr. 2004778 inlägg Tänkte dela med mig lite igen. Har gjort en User Control som validerar en e-postadress. Tröttnade på att byta ut mina regular expressions på varenda sida jag hade ett formulär med e-postadresser.
Kontrollen finns på http://www.pdc.se/blog/DisplayEntry.aspx?eid=25
om ni behöver den.
Låter onekligen bra, men se över din kod. En del av koden i kodexemplena tolkas som "HTML".
PDahlenMedlem sedan apr. 2004778 inlägg Vad menar du med "tolkas som HTML"
Om du syftar på att det HTML kod i exemplen så är det för att det ska vara det. Det är en User Web Control, ingen Server kontroll. Med andra ord så ska det vara HTML i .ascx filen samt i .aspx filen som använder sig av kontrollen.
Eller är det något annat som verkar fel?
Dina <-taggar tolkas som HTML, varpå kod som följer efter en <-tagg inte syns i kodexemplena.
PDahlenMedlem sedan apr. 2004778 inlägg Aaah, nu ser jag vad du menar. :)
PDahlenMedlem sedan apr. 2004778 inlägg Då var det fixat. Hade använt fel kodtagg. Tack för tipset.
np. :bire
Gillar din blogg, förresten. Bra.
PDahlenMedlem sedan apr. 2004778 inlägg Kul att höra att någon tittar in på den.
Har inte riktigt hunnit skriva så mycket som jag skulle vilja, men jag slänger in lite nytt då och då. :)
erkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg OT:
Gillar den också, dock är utseendet lite tråkigt men innehållet är oftast läsvärt. Jag saknar dock ett liten diskussion kring lite olika patterns man kan använda effektivt för webbapplikationer i .net, tex observer, mvc etc. Den typen av läsning eftersträvar jag ;) Keep up the good work
PDahlenMedlem sedan apr. 2004778 inlägg Jo, jag är inte direkt någon designer. ;)
Strävade efter ett rent utseende eftersom det viktiga i en blog är innehållet.
Jag håller på en hel del med patterns så det kommer nog lite inlägg om det också. Skriver om det jag håller på med i mitt "vardagliga liv". Senaste tiden har det dock inte varit så mycket intressant utan bara enformigt arbete.
Om ni har något speciellt så maila mig gärna så har jag lite uppslag att gå in på när jag har tid över att skriva.
asmodieMedlem sedan jan. 2004501 inlägg Lite off topic. I mozzilla ligger kommentera fältet utanför(till höger) bild så att säga. Så du vet.
PDahlenMedlem sedan apr. 2004778 inlägg Jo, jag har sett det. Bloggen är lite bisyssla så jag pysslar med den när jag hinner, det är därför den tyvärr bara är 100%-ig i IE för tillfället.
emissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg renholmMedlem sedan apr. 20012 266 inlägg Ovanstående inlägg visar väl det störta problemet med ASP.NET, att det inte stödjer HTML standarder fullt ut när viss kod läggs till ite här och där. Förhoppningsvis kommer stödet bli bättre i och med ASP.NET 2.0 där det även kommer finnas stöd för XHTML.