Jag vill lista produktgrupper i den första datalisten och sedan när man klickar på en ska den "innre" datalisten visas under och fyllas med produkter.
Så som jag försöker så kommer jag inte åt den "innre" datalisten.
Jag kan inte fylla den med den första datalistens itemcommand för den hittar inte kontrollen.
Ytterst störande att c# inte vet direkt vilken jag försöker nå bara för att den ligger i en annan datalist.
Vet någon nåt sätt att hitta den innre datalisten och sätta funktioner på den?
Den inre listan måste du fylla under ItemDataBound och köra en FindControl. Detta för att om du har 10 rader i din yttre DataList så betyder det att du har 10 inre DataListor som har samma ID.
Med andra ord inte så konstigt att du inte kommer åt den.
Men jag är ändå inte riktigt med på hur jag ska lösa det. Om jag fyller repektive innre datalist efter varje post i den yttre med itemdtabound.. Då fylls ju alla datalister.
Id:t på den innre datalisten är ju samma och då kan jag med andra ord inte sätta t ex visble på just den jag vill visa.
Kan man kasnke på nåt sätt ange dynamiska id?
Jag vill att bara den datalist som tillhör den yttre datalistens produktgrupp ska visas.
Har du/någon möjligtvis nåt exempel på hur jag lösa detta?
Det är därför man använder FindControl. När du kör ItemDataBound så kommer FindControl att hitta DataListan för den aktuella Item du är på. Med andra ord fylls bara denna.
259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2