webForumDet fria alternativet

aspx på webhotell = error

2 svar · 281 visningar · startad av cpt_insano

cpt_insanoMedlem sedan maj 20042 inlägg

Hejsan, jag har ett problem liknande det som är beskrivit i:

http://www.webforum.nu/showthread.php?threadid=101381&forumid=191

...jag får samma felmeddelande, men för mig beror felet på någonting annat det som beskrivs i den tråden.

Jag får som sagt samma felmeddelande som honom: "Error in '/' application" , men tyvärr så kan jag inte får fram någon mer detaljerad beskrivning av felet genom att ange:

<customErrors mode="Off"/>

i "Web.config"-filen. Varför är jag osäker på, serverinställning?

Jag är dock 99% säker på att det beror på att jag har externa dll's som jag refererar till i mitt webprojekt.
Allting fungerar (såklart) utmärkt när jag kör det lokalt och på andra personers datorer där jag kan sätta upp siten hur jag vill, men på webhotellet där jag vill ha igång projketet, där har jag bara ftp access, så jag är något begränsad i vilka saker jag kan ställa in.

Webhotellet kräver att jag har alla dll's till websidor som kräver sådanna i public_html/bin/.
Lägger jag "mittProjekt.dll" i den mappen så fungerar "mittProjekt" (web-applikationen) utmärkt, men då jag knyter in en extern dll - "minLogik.dll" till applikationen så spelar det ingen roll vart i hierarkin jag lägger nämnda dll, jag får alltid samma felmeddelande.

Jag är onekligen rädd att mina externa dll's (är 3st totalt) måste reggas på servern - i värsta fall med strong name och hela skiten, något som jag inte alls vill då jag kommer att uppdatera dll'sen allt eftersom tiden går och jag antar då att jag måste be att få de reggade där igen efter varje omfattande uppdatering?
Isf lär de bli ganska less på mig rätt snabbt :P

Har ni några tips om hur jag ska bete mig för att få detta att fungera, eller åt minstone få klarhet i om felet ens ligger i själva dll-hanteringen?

Jag hoppas att det går att tolka min post, hehe.
Alla tips är välkomna :)

ps. Jag använder VS.NET och programmerar i C#, "minLogik.dll" är ett vanligt kompilerat Class Library

PDahlenMedlem sedan apr. 2004778 inlägg

1. Alla .dll skall ligga i public_html/bin/
2. web.config filen skall ligga i public_html och där kan du ställa in customErrors mode="Off"
3. .NET dll:er behöver aldrig reggas på servern, det räcker att lägga dem i webrotens Bin-mapp.
4. har du kompilerat mittProjekt tillsammans med minLogik projektet?

cpt_insanoMedlem sedan maj 20042 inlägg

Glömde skriva och tacka för svaret, då jag fixat det pinsamma felet med att inte ha web.config i roten så kunde jag se det fullständiga felmeddelandet och fixa problemen! ;)

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)