DavidBMedlem sedan jan. 20001 372 inlägg Tjena
Har suttit några timmar nu och försökt att få en CustomValidator att fungera utan större framgång.
.asp sidan ser ut såhär:
<asp:CustomValidator id="kategori_validator" ControlToValidate="kategori" OnServerValidate="KatVal" Display="Dynamic" Width="100%" Class="valtext" runat="server" />
och i codebehinden ser det ut såhär:
public void KatVal(object source, ServerValidateEventArgs value){
value.IsValid = false;
}
och knappen man klickar på när allt skall valideras:
public void Next_Click_Html(object Src,System.EventArgs E){
if(Page.IsValid){
massa kod
}
}
Nån som ser nåt fel på något i ovanstående?
/r: ändrade namnen på en grej
renholmMedlem sedan apr. 20012 266 inlägg Står CatVal på ett ställe och KatVal på ett annat, kanske det som strular?
DavidBMedlem sedan jan. 20001 372 inlägg nej, det e nog inte det som e felet.
ändrade den koden i inlägget nu, men som sagt det är nåt annat fel
PDahlenMedlem sedan apr. 2004778 inlägg public void KatVal(object source, ServerValidateEventArgs value){
value.IsValid = false;
}
Vad är det den ska kolla som är IsValid? Var har du definitionen på vad som är ett Valid value?
PDahlenMedlem sedan apr. 2004778 inlägg Och så tog jag en slurk kaffe och tänkte till. :)
Fattar nu.
Det första jag kommer att tänka på är att kolla så din kontroll verkligen heter "kategori"
DavidBMedlem sedan jan. 20001 372 inlägg Nu har jag dubbelkollat allting ett antal gånger utan att hitta något fel.
Går det kanske inte att validera en ListBox med CustomValidator? Kanske beror det på att jag har 4 olika knappar som man kan klicka på i samma Panel?
DavidBMedlem sedan jan. 20001 372 inlägg Efter lite efterforskning så har jag fattat det som att CustomValidator inte fungerar på ListBox.
http://www.dotnet247.com/247reference/msgs/4/21923.aspx
Men jag skall fortsätta att kolla upp det lite