Jag skall ta emot ett XML-dokument som postas till mig via HTTP
och spara ner detta i en fil. Dock så är det ju så att jag inte har
nån som helst aning hur jag skall göra.
E det någon som har nåt tips på någon bra artikel eller liknande
som tar upp detta eller om nån har nån bra kod man kan använda?
Om din applikation skall ta emot ett XML-Dokument utan att den begär det själv, så skulle man kunna säga att din applikation är en server och skall alltså kunna ta emot information från en client utan att den efterfrågas?
Är det däremot så att din applikation skall efterfråga ett XML-dokumentation alltså så att din applikation är typ en klient som frågar en server efter information och så fall får tillbaka ett XML-dokument över HTTP?
För att kunna ge dig rätt information så behöver man veta vilken roll din applikation spelar och hur den får skall få tag i informationen? Och även vilken roll som de andra applikationerna spelar.
Beskriv gärna lite kort vad det är som din applikation skall göra och varför den behöver informationen!
Då föreslår jag att du bygger din applikation som en Webservice som alla dina "klienter" får anropa från sin kod.
Enkelt, effektivt och framför allt så kan du använda den inbyggda säkerheten som finns i IIS.
Det andra allterntivet är att du bygger din applikation som en Windows service, öppnar upp en port och med hjälpa av remoting tar emot förfrågningar och data från dina klienter som skickar ett XML-dokument via SOAP och remoting. Svårare, måste bygga säkerheten själv (kräver desutom att du definerar ett tydligt Interface som klientern kan använda) men väldigt lärorikt
- magnus
257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.868a69e5