ConnyFoxMedlem sedan aug. 20011 087 inlägg Ok jag har en sida med bland annat en iframe på.
I denna iframe har jag en rekursiv meny.
Mitt problem är att jag vill ha det så att när jag klickar på en av länkarna så skall sjävla huvudsidan laddas om till
href="default.asp?sidID=Annat"
men dessutom så måste sidan i iframen laddas om med detta :
href=""&scriptname&"?lnkid="&arrLinks(0,X) &"&parid="&Sublink&""
annars går menyn tillbaka ett steg eftersom senaste positionen inte sparas.
hur löser jag detta?
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Typ:
Response.write "<a href=""default.asp?sidID=Annat"" onclick=""window.open('" & scriptname & "?lnkid=" & arrLinks(0,X) & "&parid=" & Sublink & "', 'diniframe');"">Kläck!</a>"
Det såg ut som att du använder asp för att skapa länken.
ConnyFoxMedlem sedan aug. 20011 087 inlägg Använder nu denna länk
response.write "<a href='default.asp?sidID=products&belongto="& request.querystring("lnkid") &"' target='_parent' onclick=""window.open('" & scriptname & "?lnkid=" & arrLinks(0,X) & "&parid=" & Sublink & "', 'iframe');"">Kläck!</a>"
men iframen vill ändå inte uppdateras ordentligt utan går tillbaka ett steg i menyn.
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Hur ser den färdiga länken ut?
ConnyFoxMedlem sedan aug. 20011 087 inlägg Såhär
<A onclick="window.open('/webshop/menues.asp?lnkid=5&parid=1,3,5', 'iframe');" href="default.asp?sidID=products&belongto=3" target=_parent>Kläck!</A>
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Ligger iframen i samma dokument som du laddar om? I så fall laddas ju också iframen om med de parametrar som anges i <iframe src="xxx">. Du får skicka med dina iframeparametrar till sidan som iframen ligger i i så fall, och skicka vidare dem i öppnandet av iframen.
ConnyFoxMedlem sedan aug. 20011 087 inlägg Iframen kigger i samma dokument som jag laddar om ja, men jag förstår inte riktigt hur du menar att jag skall göra..
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Ladda om sidan med en länk.
<A href="default.asp?sidID=products&belongto=3&lnkid=5&parid=1,3,5" target=_parent>Kläck!</A>
i dokumentet, ladda iframen med korrekta parametrar
<iframe src="menues.asp?lnkid=<% = Request.Querystring("lnkid") %>&parid=<% = Request.Querystring("parid") %>"></iframe>
ConnyFoxMedlem sedan aug. 20011 087 inlägg tack @nders det där funkade perfa! ganska logiskt faktiskt om man tänker efter ;D