webForumDet fria alternativet

Enkel confirm fråga

5 svar · 242 visningar · startad av mattiasnordin

mattiasnordinMedlem sedan maj 20012 080 inlägg

Hur ser syntaxen ut om man vill åstakomma:
confirm = false (cancel) så ska fönstret stängas?

if(confirm("Conflict with booking(s)\n\nDo you want to enter all non conflicting bookings?")){
document.location="<%=myUrl%>"
}
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg
if(confirm("Conflict with booking(s)\n\nDo you want to enter all non conflicting bookings?"))
    document.location="<%=myUrl%>";
else
    self.close();

Mvh

Jag antog att det skulle vara något liknande, men jag är för dålig på javascript syntax. Skriver man else på det sättet?

if(confirm("Conflict with booking(s)\n\nDo you want to enter all non conflicting bookings?")){
		else
    	self.close();}

Får syntax error på ovan.

Nej. Ska du ha måsvingar ska du ha det runt if-blocket och else-blocket. Men eftersom du bara har ett statement i var kan du kasta bort måsvingarna, enl. mitt inlägg ovan. Vill du ha måsvingar:

}
		else {
    	self.close();
    	}

Mvh

Jag fösöker först och främst att få det att fungera... i andra hand kommer prioriteringen att göra rätt ;-)

Jag vet inte vilket som är prefered choice men jag har altid använt mig av måsarna, mer eller mindre utan att veta av konsekvenserna.

Tack för den snabba assistansen @nders! :)

Det är inte fel att använda måsvingar även om det bara är ett statement, men de behövs inte. :)

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)