Skulle vilja ha hjälp med ett problem som uppstått.
När jag i gör mina tabeller i DW, så kan jag ju välja vilken WIDTH den ska ha. Jag fixade mina <td> i den storleken jag ville ha dem i, och kollade i browsern, allt såg fint ut. Men allmänt känt så finns ju inte width med i Strict, så jag gjorde massa grejer i css:
td.w117{
width: 117px;
}
td.w98{
width: 98px;
}
td.w100{
width: 100px;
}
td.w103{
width: 103px;
}
td.w66{
width: 66px;
}
dessa tal fick jag när jag gjorde tabellen i DW, men nu när jag har de i CSS å ska kolla på sidan i Browsern så flyttar sig menyn när man drar musen över...
Någon som vet hur man ska lösa detta, det borde ju finnas ettt bättre sätt än på det här viset jag försökt med
<table border="0" class="menytext">
<tr>
<td class="omout w117" onclick="window.location.href='om.htm'" onmouseover="this.className='onm';" onmouseout="this.className='omout';">Information</td>
<td class="omout w98" onclick="window.location.href='recept.htm'" onmouseover="this.className='onm';" onmouseout="this.className='omout';">Recept</td>
<td class="omout w100" onclick="window.location.href='rabatter.htm'" onmouseover="this.className='onm';" onmouseout="this.className='omout';">Rabatter</td>
<td class="omout w103" onclick="window.location.href='gastbok.htm'" onmouseover="this.className='onm';" onmouseout="this.className='omout';">Gästbok</td>
<td class="omout w66" onclick="window.location.href='lankar.htm'" onmouseover="this.className='onm';" onmouseout="this.className='omout';">Länkar</td>
</tr>
</table>
/r: kan ju även skicka länken så ni förstår hur det blir
Problemet uppstår bara en gång, sen blir den fast? mkt konstigt