Jag tror inte att det är så smart att ha en frame som heter top. Referera till top, och det blir hela fönstret som gäller.
mvh
3 svar · 309 visningar · startad av MickeA.com
Hej
Håller på med en sida, som givetvis strular. Menyn är i flash och därför måste jag göra en specialare när man loggar in.
Menyn ligger i en frame som heter 'top', huvudsidan i en som heter 'main':
<frameset framespacing="0" border="0" frameborder="0" cols="770,*">
<frameset rows="130,*">
<frame name="top" src="menu.asp" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" noresize>
<frame name="main" src="page.asp" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="yes" noresize>
</frameset>
<frame name="right" src="right.asp" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" noresize>
<noframes>
<body>
<p>På den här sidan används ramar som inte stöds av din webbläsare.</p>
</body>
</noframes>
</frameset>
När man loggar in skickas man till check_login.asp, som i sin tur (om man angett rätt uppg.) skickar vidare besökaren till update_login.asp.
I den har jag:
<html>
<head>
<title>Checker...</title>
<script language='javascript'>
function checker(){
window.parent.frames['top'].location.href = "menu.asp"
window.parent.frames['main'].location.href = "page.asp?page=start_inside"
return true;
}
</script>
</head>
<body onload="return checker();">
Skickar vidare...
</body>
</html>
Idéen är alltså att både 'top' och 'main' skall uppdateras, men det blir så att man menu.asp öppnas i _self, alltså över hela rutan istället för i rätt fram och den sida som ska visas i 'main' visas inte.
Själv kan jag inte hitta fel ngnstans i koden, men det är väldigt lätt att stirra sig blind på sin egen kod, därför frågar jag efter hälp med detta.
Tack !
Jag tror inte att det är så smart att ha en frame som heter top. Referera till top, och det blir hela fönstret som gäller.
mvh
Du har i och för sig glömt ; efter första raden i funktionen checker (och på andra raden också, ser jag).
Nämen lysande grabbar, tack, det funkar ju jättebra, det var just 'top' som ställde till det. Semikolon'a hade jag där inna, men tog bort dom för att se om jag gjort fel där, men nu är dom på plats igen, tack