RiriMedlem sedan dec. 2000189 inlägg
Tjena,
Jag har ett problem som bara uppstår i mozilla. Jag ha en iframe som jag sedan vill skall uppdatera parent fönstret till den efter att vissa grejer gjorts. Så, i kombination med ASP blir det följande rad:
Response.Write("<html><head></head><body onload=""javascript:window.parent.location.href='anpassa.html'""></body></html>" )
Alltså, parentfönstret skall öppna till anpassa.html, det funkar bra i IE men ef mozilla - vad göra jag galet!?
Tack på förhand
Richard
frankofMedlem sedan jan. 20014 275 inlägg
Re: Länka parent från iframe
Riri skrev:
Tjena,
Jag har ett problem som bara uppstår i mozilla. Jag ha en iframe som jag sedan vill skall uppdatera parent fönstret till den efter att vissa grejer gjorts. Så, i kombination med ASP blir det följande rad:
Response.Write("<html><head></head><body onload=""javascript:window.parent.location.href='anpassa.html'""></body></html>" )
Alltså, parentfönstret skall öppna till anpassa.html, det funkar bra i IE men ef mozilla - vad göra jag galet!?
Tack på förhand
Richard
En vild gissning är att du har en " för mycket, ta bort den ena efter onloade="
RiriMedlem sedan dec. 2000189 inlägg
Mmm...
Så enkelt är det tyvärr inte...
Alltså, källan på sidan blir efter serverbehandling:
<html>
<head></head>
<body onload="window.parent.location.href='anpassa.html'">
</body>
</html>
Så, Frankof, som du ser blir det då korrekt och den extra " fyller bara en funktion i asp behandligen.
Problemet kvarstår alltså...
Richard
Peter SMedlem sedan dec. 20025 484 inlägg
Får du något felmeddelande?
:)
nitro2k01Medlem sedan aug. 20037 630 inlägg
Pröva denna:
Response.Write("<html><head></head><body onload=""window.open('anpassa.html','_parent')""></body></html>" )
Dubbla citationstecken är f.ö. VB's motsvarighet till escape-tecken \" i C/javascript tex.