ThomasaMedlem sedan aug. 2002351 inlägg <form onSubmit="this.text.value=document.all['data1'].innerHTML; return true;" action="includes/update_product.asp" method="post">
<div style='background-color:#ffffff;' id=data1 contenteditable=true><%= result("data") %></div><br>
<input type="text" name="counter1" value="<%=result("counter")%>">
<input type="text" name="text">
<input type="image" src="bilder/knappar/spara.gif">
</form>
Det har fungerat, men slutade... :(, Det skickas inget data till nästa sida via formen, bara det som ligger i counter skickas.
??
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Kan det bero på att result("data") inte innehåller något och att du inte skriver in något i <div>-fältet?
Vad jag kan se så bör koden fungera.
:)
ThomasaMedlem sedan aug. 2002351 inlägg njae, de innehåller prylar från början, men när ja skriver eller ändrar på något så suddar den ut allt eller ersätter med ingenting i databasen.. Jag har märkt att det inte bara är där jag utvecklar nu utan alla formulär med Javascript kopplat på något sätt t.ex. sas.se fungerar inte pga någonting, någon som vet vad som kan ligga bakom, jag har installerat Javastöd iaf och provat ställa tillbaka ordinarie inställningar i webbläsaren..
ThomasaMedlem sedan aug. 2002351 inlägg nej nu ser jag att inget javascript fungerar på någon sida, någon som varit med om det?
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Det kanske är något antivirusprogram som ställer till det? Testa att återregistrera jscript.dll genom att välja "Kör"/"Run" under startmenyn och skriv regsvr32 jscript.dll
:)
ThomasaMedlem sedan aug. 2002351 inlägg du har så rätt, nu fungerar det klockrent :)