webForumDet fria alternativet

Klick-räknare?

9 svar · 337 visningar · startad av addewebb

addewebbMedlem sedan jan. 20044 inlägg

Är det nån som har nåt bra script så att man ser hur många gånger besökarna har tryckt på nån speciell länk?
:e Tack på förhand

Web-TorMedlem sedan nov. 200011 794 inlägg

Vad vill du göra med resultatet? Ska det kunna visas vid ett senare tillfälle och därmed mellanlagras i en textfil eller en databas?

klick-räknare?

Hej, du får ursäkta mig om ajg inte förstår allt du säger men jag vill att man ska kunna se hur många som har tryckt på t.ex. "Downloadslänken" på min hemsida (adde.tk)
Finns det nåt enkelt sätt att fixa det?

klick-räknare?

Som här t.ex: http://www.visse.nu/index.php?page=lankarkiv&sub=show&cat=25

Det går inte att göra med Javascript eftersom javascript-koden körs på besökarens dator. Du måste använda ett språk som körs på servern t.ex. ASP eller PHP.

Har du möjlighet att köra något av dessa?

klick-räknare...

Jaha.. hmm.. Jag har inte så mycket koll på Php & Asp..
Har du lust och förklara hur man kan göra med dom två "systemen"??? (eller va de kallas..)

M.CheraghiMedlem sedan juli 20013 362 inlägg

Re: klick-räknare...

addewebb skrev:

Jaha.. hmm.. Jag har inte så mycket koll på Php & Asp..
Har du lust och förklara hur man kan göra med dom två "systemen"??? (eller va de kallas..)

Först gäller det att ha en server som stödjer dessa Server baserade språk. Det finns idag inte många bra som stödjer det gratis utan man får pynta en liten slant!

Om du har stöd för något utan dessa språk så finns det färdiga script gratis på hur många ställen som hlst att ladda ner för det server baserade språk som din webserver stöder!

MVH

frankofMedlem sedan jan. 20014 275 inlägg

CGI då?, med perl t.ex?

JojoxxMedlem sedan juni 20004 306 inlägg
Genererad på 379 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb