ironheadMedlem sedan mars 20011 346 inlägg Hoy!
Jag hittade detta fina skript av Jojoxx:
<input type="text" onKeyup="re=/(\d+)/; re.exec(this.value); this.value=RegExp.$1;">
Som endast tillåter siffror i inputrutan, alla fösök att lägga dit en bokstav raderas direkt.
Kan man ändra detta skript så att istället för att radera bokstaven lägga dit en etta (1) ?
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg Allting som inte är en siffra ändras till 1;
<input type="text" onkeyup="this.value=this.value.replace(/\D/g,'1');">
ironheadMedlem sedan mars 20011 346 inlägg very very nice!
Tack så hemskt mycket :)
ironheadMedlem sedan mars 20011 346 inlägg Kan man lägga till så att man INTE kan skriva siffran 0 (noll) också?
Jag fattar inte "/\D/g" är det RegExp?
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Ja, det är ett reguljärt uttryck.
<input type="text" onkeyup="this.value=this.value.replace(/\D|0/g,'1');">
:)
ironheadMedlem sedan mars 20011 346 inlägg 1000-tack!
Funkade utmärkt :)
ironheadMedlem sedan mars 20011 346 inlägg Går det mha detta script göra så att det aldrig kan bli tomt i fältet även om man tar bort siffran.
Jag har nämligen gjort en kundkorg som uppdateras med antal, och klickar man på sidan om inputrutan uppdateras totalpriset automatiskt.
Om jag då avmarkerar antal och klickar på sidan om får jag fel i uträkningen eftersom antal blir <null>
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg
och klickar man på sidan om inputrutan uppdateras totalpriset automatiskt.
Hur ser det scriptet ut? In med en liten modifiering där, så går det att se till att uträkningen använder 0 istället.
ironheadMedlem sedan mars 20011 346 inlägg Joo..kanske det...
<form method="post" name="form1" action="upd.asp" target="_self">
<input type="text" maxlength="3" onkeyup="this.value=this.value.replace(/\D/g,'1');" name="Ant" value="<%=Ant%>" size="3" onblur="submit();">
</form>
Upd.asp hämtar bara värdena i fälten och skickar tillbaka användaren till varukorgen
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Jaha, du postar alltså iväg formuläret onblur. Säg det då. ;)
Kolla på asp-sidan?
If Len(Request.Form("Ant")) = 0 then intAntal = 0 else intAntal = Cint(Request.Form("Ant"))
ironheadMedlem sedan mars 20011 346 inlägg Jag gör juh såhär:
arrAnt=Split(Request.Form("Ant"),",")
for i=0 to UBound(arrAnt)
Response.Write "arrAnt=" & arrAnt(i) & "<br>"
next
...men får "Felaktigt matrisindex: '0' " även om jag försöker med en koll på arrAnt(i)
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg If len(Request.Form("Ant")) = 0 then arrAnt = Array(0) else arrAnt=Split(Request.Form("Ant"),",")
ironheadMedlem sedan mars 20011 346 inlägg Det funkar bra om jag bara har 1 vara i korgen, man har jag flera får jag samma fel...
red: Äh! Hade gjort fel.....funkar nu...tack @nders! :birp