webForumDet fria alternativet

Alert() pausar nedräkning?

1 svar · 163 visningar · startad av sabbacus

sabbacusMedlem sedan juli 2002630 inlägg

Tja. Jag sitter och kelar lite med ett av Jojjox nedräkningaskript och funderar på följande:

Om jag slänger in en alertruta "mitt i nedräkningen", stannar nedräkningen tills rutan är klickad då eller fortsätter timern att snurra?

När jag ändå är igång:
Jag sitter med en klientsideutloggning som ska aktiveras efter en viss tid (finns redan på serversidan kan tilläggas). Om man poppar upp en alertruta som ingen klickar på ("varning, om 3 minuter loggas du ut" typ, kan man stänga den rutan och logga omdirigera användaren om denne t.ex. lämnat datorn?

/M

PepeJeriaMedlem sedan feb. 2003774 inlägg

Re: Alert() pausar nedräkning?

sabbacus skrev:

Tja. Jag sitter och kelar lite med ett av Jojjox nedräkningaskript och funderar på följande:

Om jag slänger in en alertruta "mitt i nedräkningen", stannar nedräkningen tills rutan är klickad då eller fortsätter timern att snurra?

I IE gör scriptet en paus, I Mozilla/Netscape fortsätter den.

sabbacus skrev:

När jag ändå är igång:
Jag sitter med en klientsideutloggning som ska aktiveras efter en viss tid (finns redan på serversidan kan tilläggas). Om man poppar upp en alertruta som ingen klickar på ("varning, om 3 minuter loggas du ut" typ, kan man stänga den rutan och logga omdirigera användaren om denne t.ex. lämnat datorn?

/M

Angående rutan, en alert ruta kan bara klickas bort av användaren. Vill du ha något meddelande du själv vill ta bort med script kan du ha en synlig centrerad div i mitten av sidan som inforemerar.

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)