MickeA.comMedlem sedan feb. 20034 528 inlägg
Hej
HAr en gästbok som funkar lite spec. Nu finns det ingen anledning att gå in på det närmare, men iaf. skulle jag vilja att i strax efter man tryckt 'skicka' så ska samtliga formlärfält rensas.
Hur ska jag bära mig åt?
function gbook(){
if (document.gbook_send.namn.value=="" || document.gbook_send.rubrik.value=="" || document.gbook_send.meddelande.value==""){
alert("Följande Fält är Obligatoriska: \n \n - Namn \n - Rubrik \n - Meddelande")
return false;
}
}
Har knåpat ihop följande för att man ska fylla i det nödvändiga. Men strax efter den här funktionen körts, formuläret postats, så ska alla fält rensas från text.
Hur ska jag bära mig å¨t?
Tack !!!
PepeJeriaMedlem sedan feb. 2003779 inlägg
Får man fråga varför du ska rensa formuläret som du submittar?
För att jag postar formuläret i en annan frame, men löste det på annat sätt.
Om det finns idéer som kan lösa mitt problem, vore jag tacksam om jag fick dom här, behövdes inte den här gången, men kan vara bra att veta.
Går det överhuvudtaget?
dectgapMedlem sedan sep. 20021 542 inlägg
Testa:
function gbook(){
if (document.gbook_send.namn.value=="" || document.gbook_send.rubrik.value=="" || document.gbook_send.meddelande.value==""){
alert("Följande Fält är Obligatoriska: \n \n - Namn \n - Rubrik \n - Meddelande")
return false;
}
setTimeout("document.gbook_send.reset()", 500);
return true;
}
SugarDaddyMedlem sedan apr. 20021 083 inlägg
Men tänk så här - även om du har ett javascript som säger till när du raderar/vill ändra ngt så är det inget som hindrar att man stänger av js, kör kolla källa, ser namnen på dina inmatningsfäjt och försöker "ställa" frågor direkt mot din databas. Du måste ha en koll på serversidan också, annars kan det skita sig ordentligt
... Insåg att jag ine läst på ordentligt - rock on :)
Näru, ställa frågor direkt mot min db blir totalt omöjligt. Har Loopia som leverantör, hos dom kan man lägga databaser o sånt UTANFÖR wwwrooten, dvs. de går inte att ladda hem... :D
Eg. i vilket syfte skulle folk göra så? Bara för att jävlas kanske?