Jag använder Remote Scriptning och vill att det som hämtas ska trigga en funktion som laddar en annan frame...
Tolkar webbläsaren javascript som kommer den vägen ?
Hoppas ni förstår frågan....
Mvh Macce
12 svar · 312 visningar · startad av Macce
Jag använder Remote Scriptning och vill att det som hämtas ska trigga en funktion som laddar en annan frame...
Tolkar webbläsaren javascript som kommer den vägen ?
Hoppas ni förstår frågan....
Mvh Macce
Remote Scripting? På servern alltså? I så fall går det inte.
Visst. Tror att du kan köra med eval(Det som skall hända)
Kolla här:http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&postid=750041#post750041
Jag kör javascriptfunktioner med remote scripting. Och kör dem dem med §§det som skall hända/§§
nitro2k01>klientsidan
Jesper T>Väldigt intressant ! Tackar så mycket....
Jobbar vidare med din lösning... återkommer säkert med mer frågor ;)
Då var man tillbaka igen...
jag har ju en <div id="lager"></div> och måste hämta "str" till din funktion från den istället för från textfield...
kan jag ändra från textfield denna till min div, och trigga den med onload efter 1 sek. går det och isf hur ?
i body-taggen kör jag min funktion som hämtar data med remotescripting till 'lager' ,för att sen kolla om där finns någon javascript som skall exekveras. innehållet i id=lager är javascript eller ingenting alls...
skulle vilja köra två stycken funktioner i onload, först hämta datat som jag gör nu, och sen din javakoll...
Men hur ?
Vad är det för fel på denna ? felmess= ')' förväntas
<body onload="setTimeout('evlistener(document.getElementById('lager').innerHTML)',1000)">
Jag antar att du får modifiera min kod lite för att få det att funka. Mitt problem var att varje gång sidan "uppdateras" så kördes scriptet ett problem att fnula på.
Jag satte en variabel som kollade hur många gånger scriptet kört.
gör ju inget om det körs fler ggr bara det görs efter 1 sek också...
men ser du nåt fel på koden ovan ?
setTimeout('evlistener(/'document.getElementById('lager').innerHTML/')', 1000);
Men du får vända på slasharna