webForumDet fria alternativet

Frågeformulär...

2 svar · 260 visningar · startad av Mazz

MazzMedlem sedan aug. 2003118 inlägg

Nån som har koll hur man gör ett frågeformulär där man ska kryssa i olika alternativ och i slutet ska det komma fram en msgbox som presenterar hur många rätt man fått?
Det är väl javasscript!? Nån som vet hur man får tag på något sådant?

Cannabis_TomtenMedlem sedan juli 20015 107 inlägg

Re: Frågeformulär...

Mazz skrev:

Nån som har koll hur man gör ett frågeformulär där man ska kryssa i olika alternativ och i slutet ska det komma fram en msgbox som presenterar hur många rätt man fått?
Det är väl javasscript!? Nån som vet hur man får tag på något sådant?

att göra ett sådant i jacascript det går, men då kan folk högerklicka och kolla i koden efter resultaten och fuska!

min rekomendation är att bygga upp det i ASP elelr PHP då användare skickar formuläret till en sida som kollar igenom svaren och rättar! mkt enklare om jag får välja! Då man med enkla IF satser kolalr om d e rätt svar! samt lagra svaren i databas för att presentera allt i en Highscore lista! Och om man vill ha en lite mer avancerad kan man lägga till en admin sida så att du kan redigera frågorna, eller lägga till fler frågor osv osv!

Det är min rekomendation, jag är inte så bra på Javascript så jag låter det förbli osagt! =)

MVH

bossseMedlem sedan juni 2003772 inlägg

Du kan ju kolla på en frågetävling jag gjorde för nåt år sedan.
Det skulle bara användas till ett speciellt evenemang, det gjordes då för upplösningen 800x600, men jag har också lagt ut detta på vebben.

http://hem.passagen.se/bosson/fraga/

125 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
122 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)